The smart Trick of درمان گیاهی بیماری خود ایمنی پوستی That No One is Discussing

Wiki Article

خطار در دوز یا برنامه مصرف انسولین یا دیگر داروهای دیابت

سلول‌های بنیادی در درمان ناباروروی زنان و مردان: هر آنچه لازم است بدانید!

وعده غذایی یا میان وعده‌ی دارای کربوهیدرات بیش از حد معمول

برخی از رایج‌ترین علل فشار خون پایین را در ادامه بررسی می کنیم.

دانشمندان مدت‌ها است که در مورد درمان قطعی قند خون با استفاده از دستگاه‌های قابل کاشت برای مدیریت دیابت نوع ۱ بدون نیاز به تزریق منظم انسولین تحقیق کرده‌اند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این دستگاه از سلول‌های بتای پانکراس بدن در برابر حمله ایمنی تا ۶ ماه محافظت می‌کند.

در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که آیا درمان قطعی قند خون وجود دارد یا خیر. شاید زیاد شنیده باشید که بگویند یک شخص دچار قند خون شده است. اما قند خون دقیقا چیست؟ ما دو نوع قند خون یا همان دیابت داریم. دیابت نوع ۱ یک بیماری خودایمنی است که زمانی ایجاد می‌شود که بدن، سلول‌های تولید کننده انسولین را از بین می‌برد.

تعبیر خواب خروس: خروس سفید، سیاه، لاری، وحشی / خواب خروس مرده

صفحه اصلی جستجو پزشک مجله پزشکی درباره ما ورود / ثبت‌نام خانه

فیلم آموزش فارماکولوژی یا داروشناسی داروهای موثر بر دستگاه گوارش، خون و روماتولوژی در فرادرس کلیک کنید

به طور کلی می‌توان مکانیسم‌های ایمنی را به دو گروه ایمنی فعال و غیر فعال تقسیم کرد. در ایمنی فعال بدن با عامل بیماری‌زا به طور مستقیم (ایمنی همورال و سلولی) یا از طریق واکسن مواجه می‌شود و در واکنش به آن آنتی‌بادی تولید می‌کند.

فیلم آموزش زیست شناسی ۲ – زیست پایه یازدهم در فرادرس کلیک کنید

آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین بردن یا غیرفعال کردن باکتری‌های خاص تولید شده‌اند. این بدان معنی است که یک آنتی‌بیوتیک که برای عفونت پوستی به کار می‌رود، ممکن است برای درمان اسهال ناشی از باکتری‌ها تاثیری نداشته باشد. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌های ویروسی یا استفاده از آنتی‌بیوتیک اشتباه برای درمان عفونت باکتریایی می‌تواند به باکتری‌ها کمک کند تا در برابر آنتی‌بیوتیک مقاوم شوند.

در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باید به این نکته توجه کرد که این داروها باید مطابق تجویز و در مدت زمان معین مصرف شوند.

در سیستم ایمنی بدن انسان سه نوع مکانیسم ایمنی روش درمان بیماری خود ایمنی وجود دارد: ایمنی ذاتی، ایمنی اکتسابی و ایمنی انفعالی

Report this wiki page